Szubjektív vélemény egy ideiglenes munkavállalótól

Los Angeles

Előkészületek

2017. április 05. - peterftoth

Az előző évi Sri Lanka-i nyaralás után, idén úgy döntöttünk, nyugat felé vesszük az irányt, és ha már utazunk, akkor megint menjünk jó messzire, így az Amerikai Egyesült Államokra, azon belül Los Angelesre esett a választás.

Mivel a tél végét már alig bírjuk kivárni, úgy döntöttünk idén is csalunk, és márciusban megyünk el "nyaralni". Az időintervallum így megvolt, lehetett csekkolni a repjegyeket.

Fontos, hogy USA-ba utazás előtt kötelező megigényelni az ESTA-t. Ez egy interneten kitölthető űrlap, amely segítségével a beutazni kívánó személy nyilatkozik az adatairól, utazással kapcsolatos terveiről, és alapvető jogi dolgokról (pl volt e már csalásért letartóztatva).

Mire jó az ESTA?

Néhány ország, köztük Magyarország egyezséget kötött az USA-val azzal kapcsolatban, hogy az USA szabadon hozzáférhet az ESTA-t igénylő személy adataihoz, hozzá kapcsolódó bűnügyi nyilvántartáshoz. Nem tudom pontosan mennyire láthatnak bele, de a lényege ez lenne.

Ha nem lenne az ESTA még a turisztikai célú utazásokhoz is vízumot kellene igényelni, bemenni a nagykövetségre vízuminterjúra, túlesni az átvilágításokon stb ...

A lényeg, hogy ez nekünk jó!

Fontos infó az is, hogy rengeteg cég hirdeti magát, hogy pénzért intézik az ESTA kérvényt. Nem fizessetek nekik! Az egész egy pár perces művelet, itthon bármelyik ügyfélkapunál bonyolultabb űrlapokat nyomnak a kezünkbe alapvető ügyeknél is. :))

Ez a hivatalos ESTA igénylő oldal: http://esta.cbp.dhs.gov

Egy minimális összeget itt is be kell fizetni (használhatod a bankkártyádat, vagy PayPal hozzáférésedet), de legalább a közvetítésért nem kellett fölöslegesen plusz összeget otthagyni, ráadásul ez az egyetlen hivatalos formája az igénylésnek.

Mi párommal a kitöltés és befizetés után ráfrissítettünk 5 percen belül, és már írta is, hogy elfogadva.

Érdemes csekkolgatni időről-időre a státuszt, mert több helyen hallottam, hogy véletlenül vagy okkal, egyeseknek visszavonták az engedélyét.

ESTA-t ki kell nyomtatni, mappába lefűzni, mert becsekkolás előtt kérni fogják a reptéren!

Repjegy

Repjegyet venni nem nagy kaland, érdemes bravofly-on, skyscanneren tájékozódni, majd a szimpatikus légitársaság weblapján online megvásárolni a legolcsóbb oda-vissza ajánlatot.

Ha nagyon fix a dátum, és pont aznapra drágább a repülőjegy, érdemes akár órákon át frissítgetni a keresést, mert néha 30-60 000 Ft-al olcsóbbra is kijöhet ugyanaz az út, ha szemfüles az ember. :)

Én mindenképpen március elsején akartam utazni, mert szimpatikus volt, és hiszek a megérzéseimben. Mikor először néztem ezt a dátumot, még jó áron lehetett volna repülni, de mikorra fixálódott az időpont, már 450 000 Ft-ba került a jegy. Kicsit kétségbe estem, hogy lehet mindent újratervezni, de továbbra is hittem a kitűzött időpontban, így egy órán keresztül folyton frissítgettem az oldalt, amíg végül egyszer csak visszaugrott a kezdeti árra. Gyorsan lecsaptam rá, 335 000 Ft-ért kaptunk jegyet a SWISS Airlines légitársaságnál két főre egy átszálással, másfél óra várakozással. Tökéletes!

Szálláshely

Óriási szerencsénk volt, mert kint élő magyar ismerősünk amerikai barátja kedvező áron (800$ ~240 000 Ft) biztosított nekünk egy szuper szobát, óriási ablakkal, kilátással a Baldwin Hills-re. Rajtunk kívül 5 másik emberrel, egy csodálatos, meseszerű művészházban laktunk.

Sajnos, ha ez az ajánlat nincs, akkor nem is tudtuk volna, hogy hozzuk ki a nyaralást, ugyanis a legolcsóbb ajánlatok is 500-600 000 Ftokról szóltak.

Hosszú távú lakásbérlés esetén is minimum 800$ (240 000 Ft) a legolcsóbb külön szoba, turisztikai célból ezért legalább a dupljára jön ki egy éjszaka. Érdemes azért próbálkozni, mert vannak lehetőségek itt-ott. Craiglist, és a Facebook csoportok rejtenek néha jó fogásokat, de erősen rajta kell lenni, frissíteni, reagálni.

Vannak rossz környékek, ezért előtte érdemes tájékozódni. Ezen a fórumon nagyon segítőkészek a felhasználók:

Inkább kérdezzetek, mit sem a Skid Row-ban vegyetek ki szállást! :) (mi persze véletlenül ide is bekeveredtünk, majd elmesélem)

Összeálltak az apalvető dolgok, március 01-30, irány Los Angeles!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.