Szubjektív vélemény egy ideiglenes munkavállalótól

Los Angeles

Los Angeles

Gyorstalpaló - Upwork / Freelancer

2021. október 25. - peterftoth

Ha már szóba került, megosztom a kezdeti tapasztalataimat, hátha valakinek segítséget jelenthet a jövőben... készülj fel rá, ha bejön, soha nem mész vissza irodában dolgozni. 

Kezdő lépésként látogasd meg a Freelancer és az Upwork oldalakat. 

Regisztrációt követően feltöltheted az önéletrajzodat és kialakíthasz egy olyan profilt, amelyen ügyfeleket tudsz bevonzani, megygyőzni, hogy te vagy a legjobb egy adott munkára.

Ha kész a profil, részletesen be tudod állítani a keresőkben, hogy milyen munkát szeretnél vállalni. Mindkét oldal keresője nagyon jó, kis gyakorlást követően tűpontosan megtalálod amit szeretnél.

Ha találsz olyan álláshirdetést, amely szimpatikus, akkor küldhetsz egy ajánlatot és egy kísérőlevelet is. Az ajánlatban megszabhatod, hogy a munkát mennyiért csinálnád meg (fix vagy óradíj is megadható), a kísérőlevélben pedig el kell adnod magadat, miért te vagy a legjobb a munkára.

Ami a turpisság a dologban, hogy egy adott időszakra, le van korlátozva, hány munkára jelentkezhetsz. Az ingyenes verzió arra elég, hogy gyakorold, megtanud az oldalak használatát, de arra nem lesz elég, hogy kifogj egy tényleg jó munkát.

Ha ez így zavaros lenne, mutatom példávalscreenshot_from_2021-09-20_04-45-51.png

 

A fenti táblázat azt mutatja, hogy havonta 4 dollár 95 centért (~1500 Ft), 50 álláshirdetésre lehet jelentkezni. Utána csak a következő hónapban lehet újra. A Plus-al, már 100 hirdetést is lehet küldeni, ez dupla annyiba is kerül havotna.

Én a Plus-t használtam, az szűkösen, de elég volt. Kellő körültekintéssel le lehet szűrni és csak az igazán jó és esélyes pozíciókra jelentkezni. Tapasztalatom szerint, az első 100 levél után jön meg az első eredmény is, tehát tényleg kitartónak kell ehhez lenni.

 

Az első jelentkezéseimre a freelancer.com-on kaptam választ, itt el is kezdődött az életem egy új szakasza, én úgy hívom, "a csóróság vége" kora.

A Freelancer az Upwork-höz hasonlítva meglehetősen komolytalan, de ebből adódóan, nulla tapasztalatattal több esélyed van ott munkát találni. Rosszul fizető, kellemetlen munkákkal kell kezdeni, ha jó vagy és kiszenveded az első három 5 csillagos értékelést máris lehet növeni az óradíjadon. A megbízhatóság mindennél többet ér ezeken az oldalakon, így minél több 5 csillagos értékelésed van, annál jobban fizető pozíciókra lesz esélyed.

Érdemes tudni. hogy a Freelanceren nagyon sok a csaló. Eleinte ne vállaljunk semmilyen túl komoly munkát. Érdemes kisebb mérföldkövekben megállapodni, és ha látszik, hogy az ügyfél fizetőképes, lehet folytatni a közös munkát. Sokat eljátszák, hogy programoztatnak, és végül nem fizetnek.

Ezek elkerülhetők azzal is, hogy csak olyannal dolgozunk, aki az okiratait bemutatta es visszaigazoltan létező személy. Ugyanígy olyat is lehet kérni, hogy a munkáltató előre helyezze a pénzt letétbe, és a projekt végeztével a Freelancer vagy az Upwork automatikusan átutalja a pénzt a munkavállalónak.

Mikor a Freelanceren már elértem a legmagasabbt státuszt (Preferred Freelancer), és közben jó sok pozitív értékelést összegyűjtöttem, azzal a lendülettel áttértem az Upwork-re, mert ott komolyabb állásajánlatok vannak. Ezzel már a hátterem is igazolva volt a Freelancer oldalra feltöltött pozitív értékelések miatt. 

Upwork-ön nagyon sok érdekes formát ismertem meg, dolgoztam kisebb-nagyobb projekteken is, egy év után az óradíjam már 25 dollár volt.

Jól mentek a dolgok, de nem éreztem tökéletesnek az adott pozíciómat, ezért folytattam a keresést, és kb. másfél év után rátaláltam egy nagyon király hirdetésre:

"Take an extreme traveler community to the next level"

Éreztem, hogy ez kell nekem, írtam egy jó hosszú levelet, miért is szeretném megkapni ezt a munkát. Éppen a minap kellett előkeresnem, mert ezt is vinnem kellett a vízuminterjúra (erről bővebben később), és jót nevettem milyen hosszú és puncsolós kísérőlevelet írtam.

Hamarosan jött is a válasz, egy Charles nevezetű pasastól. Ilyenkor megszkott módon kaptam egy kisebb teszt feladatot, a tét csak pár ezer forint volt. Hamar megoldottam, így felajánlotta, hogy dolgozzunk együtt, amit én el is fogadtam.

Nagyon jól megértettük egymást, könnyedén tudtunk együtt dolgozni. Hamar ki is derült róla, hogy ő a világon legtöbb helyen járt embere, "the most traveled man". A mai napig folyamatosan úton van, amikor csak teheti. 

Az külön jó volt, hogy ebben az időszakban mi is folyamatosan máshol éltünk a feleségemmel, és nem vette zokon, hogy ha éppen nem tudtam dolgozni három napig, mert vonaton ültünk, vagy nem volt szállásunk / internet elérhetőségünk. 

Így dolgoztunk együtt. Fejlesztgettük az kis közösségi weblapját, közben mindenki úton volt. Aztán kb 2.5 évvel ezelőtt megkérdezte, szeretnék e Amerikában dolgozni. Mi ekkor éppen Párizsban éltünk, a Rue de la Roquette-n, nagyon imádtuk az egészet, már beszéltünk róla, hogy ott fogunk élni hosszútávon, amikor bejött ez az ellenállhatatlan ajánlat, így természetesen azt mondtam, igen, szívesen, jó kaland lenne.

Folytatás itt:

Első nekifutás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://los-angeles.blog.hu/api/trackback/id/tr8116734320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása